Website optimalisatie (SEO) is geen eenmalig gebeuren. Om optimaal te profiteren van goede SEO resultaten is continuïteit noodzakelijk. De algoritmes van google veranderen regelmatig en worden verbeterd naar aanleiding van nieuwe inzichten en webtechnologiën. Zodoende leveren zoekmachines steeds betere resultaten aan bezoekers. Wat ook veranderd is het zoekgedrag van internetgebruikers, de actualiteit, seizoensgebonden of economische ontwikkelingen, product vraag en aanbod, technische ontwikkeling etc.

Bij SEO onderhoud zal regelmatig G.A. (Google Analytics) worden geraadpleegd om te kijken naar stijgende of dalende bezoekersaantallen en wat de reden daarvan is. Het onderhoud bestaat onder meer uit het aanpassen van de inhoud, zoekwoorden her inventariseren, tags en titels aanpassen, evalueren van analyses uit het verleden, checken hoe de zoekwoorden presteren.

Een logisch gevolg van beter gevonden worden lijkt dat de website rendabeler wordt, maar dit hoeft niet per se  waar te zijn. Het is aannemelijk. Als er aandacht is voor conversie zal het nog meer resultaat opleveren. SEO en conversie worden daarom vaak in één adem genoemd. SEO is voor meer bezoekers, conversie is voor meer omzet. Het werkt nauw samen.

Optimalisatie werkzaamheden

In overleg wordt afgesproken welke en wat voor soort optimalisatie werkzaamheden en onderhoud aan de inhoud er verricht gaan worden, wanneer en hoe vaak. SEO is geen statisch product U wordt op de hoogte gehouden met vorderingen en resultaten. U wordt ook gestimuleerd aan de slag te gaan, met name gericht op de inhoud van de site (u kent uw doelgroep als geen ander) maar ook activiteit op diverse sociale netwerken en - of media.

Activiteiten onderhouden op sociale netwerken en media

Voor zelfstandigen en eenmanszaken zijn alle activiteiten op sociale netwerken en media om in de picture te blijven vaak een grote belasting op de beschikbare tijd. Facebook is weliswaar een grote publiekstrekker, linkedIn en YouTube eveneens, maar om op alle plaftforms actief te zijn vraagt veel tijd, inzicht en inzet. Om er helemaal niets mee te doen is echter een gemiste kans. Er zijn mogelijkheden om deze activiteiten uit te besteden aan derden, maar het is absoluut overtuigender als u het zelf doet, tenzij het overtuigend genoeg is en het lijkt alsof u zelf alles doet. Klinkt tricky, maar het is tegenwoordig eerdere regel dan uitzondering.