Beter gevonden worden

Een Joomla website gaat beter gevonden worden wanneer u deze laat optimaliseren voor zoekmachines. Vele factoren hebben invloed op het resultaat. Op enkele belangrijke factoren heeft u zelf invloed, zoals de inhoud. Uitbesteden bespaart u ongetwijfeld veel tijd.

SEO ervaringsdeskundige

Ik ben Joomla SEO ervaringsdeskundige, geen SEO specialist. Er zijn een aantal zichzelf benoemde SEO specialisten actief die een graantje meepikken van de goedgelovigheid van website bezitters. Dit is de algemene indruk in mijn vakgebied. Zoek op reviews voordat u in zee gaat met een specialist. Reviews kunnen fake zijn, zowel positief als negatief. Betrouwbare reviews vind u op bijvoorbeeld Trustpilot of in Google zoekresultaten bij bedrijven waar u op zocht. Een website van een SEO specialist moet ook hoog in de gratis, organische zoekresultaten komen met diverse relevante zoektermen: een indicatie over hun expertise. SEO specialisten zijn meestal ook internet marketeers.

De vraag die u zichzelf moet stellen is of een optimalisatie investering nodig is en zo ja of deze rendabel wordt, het liefst winstgevend uiteraard. Garantie bestaat niet. Als er gouden bergen worden belooft stelt u zich dan zelf de vraag waarom zij dan niet zelf zo'n winstgevende website exploiteren. Marketeers zijn zeker geen filantropen.

Samenwerking

Omdat u uw doelgroep kent als geen ander is samenwerking op dit gebied erg belangrijk. Het taalgebruik en de toon waarop u uw doelgroep benaderd via de website en het vakjargon zijn beide belangrijk. Potentiële klanten die nog niet weten wat u te bieden heeft zoeken met woorden of zinnen die u soms zullen verbazen. Het is nodig om daar achter te komen én die zoekwoorden of zinnen te gebruiken in uw webteksten op de juiste plaats.

joomla seo