Optimale website

zoek en vind
SEO

De mate waarin een website voldoet aan voorwaarden en richtlijnen voor zoekmachine optimalisatie bepaald mede het succes. Er spelen meer factoren mee. Actualiteit en activiteit op uw website bijvoorbeeld en integratie met sociale netwerken en social media zijn super boosters voor de populariteit, de vindbaarheid (de ranking) in zoekmachines.

U krijgt bij deze website keuze persoonlijke begeleiding in de strategie om meer bezoekers te genereren. Hoe zet u sociale netwerken en media doeltreffend in, hoe kunnen de services van google ingezet worden, hoe weet u exact waar uw doelgroep op zoekt, zijn uw webteksten in orde. Vaak blijken belangrijke zoekwoorden niet voor te komen in webteksten of ze staan op minder opvallende plekken zonder de juiste tags. Met analyse van statistieken gaan we uw website beter laten scoren in de ranking. Er is nog iets van groot belang:

Meer bezoekers krijgen is niet voldoende: Als bezoekers geen klant worden heeft u niets aan veel website bezoek. Overtuig uw doelgroep, met presentatie, inhoud. Analyse én optimalisatie zal resulteren in een hogere conversie: Het zal resulteren in meer acties van bezoekers op uw website, meer klanten, meer omzet, meer rendement. U krijgt daar support bij of u kunt het gedeeltelijk of volledig uitbesteden aan WebsiteMet. De ingewikkelde werkzaamheden worden voor u gedaan.

   Website op maat optimaal SEO vanaf € 1190,- Voor een hogere conversie, meer rendement, meer klanten, meer omzet

Wanneer u inzicht heeft in seo gerelateerde werkzaamheden is een optimale website van € 1190,- een voordelige start basis die direct resultaat zal hebben. Toch is er vaak onvoldoende inzicht en kennis in dit onderwerp omdat er geen tijd voor studie is. WebsiteMet pretendeert geen SEO expert te zijn, maar weet er inmiddels heel veel van. Om het onderste uit de kan te krijgen is een SEO specialist nodig en het liefst ook een marketing deskundige. De kosten worden uiteraard significant hoger en zijn niet vergelijkbaar met het aanbod op deze pagina. Niet iedere ondernemer kan een hoge investering in SEO bekostigen van duizenden tot tienduizeden euro's. Dat is ook niet nodig, gelukkig. Meer achtergrond info hierover bij 'Het succes van een website'

Seo extensies

Er bestaan Joomla extensies die meer inzicht kunnen verschaffen inclusief tools om seo gerelateerde onderdelen te optimaliseren. Als u daar mee kan omgaan (hou rekening met tijdinvestering en jaarlijkse kosten voor een licentie) kan deze mogelijkheid worden geïntergreerd in het CMS. Er bestaan ook geautomatiseerde services die tips en aanwijzingen geven wat er mis is met een website of wat er verbeterd kan worden. Mijn indruk is dat de motivatie meestal wel aanwezig is bij website eigenaren, maar het aan tijd en inzicht ontbreekt om er op een doeltreffende constructieve manier mee om te gaan. Laat u informeren over de mogelijkheden.

Achtergronden bij website optimalisatie

Als u op zoek bent om een website te laten maken heeft u wellicht u al iets gelezen of gehoord over website optimalisatie. Dan zal de afkorting SEO u niet onbekend voorkomen. Het betekent Search Engine Optimation oftewel zoekmachine optimalisatie*. In een notendop: Samen met conversie maakt SEO uw website succesvoller en rendabel. Alles staat of valt wat u wilt verkopen aan het publiek. Als daar geen vraag naar is heeft SEO en conversie geen zin. De wijze waarop u uw dienst of product presenteert is minstens zo belangrijk zoals het ontwerp van de site, typografie, multi media, content en de positite op de website pagina. Tal van factoren spelen mee.

De website beter laten presteren is reden om SEO en conversie optimalisatie toe te laten passen. Integratie met sociale media op de website ligt voor de hand. Bij de opdracht voor het maken van een optimale website is er aandacht voor (seo) optimalisatie van:​

  • Zoekwoorden. Waar zoekt de doelgroep naar, welke synoniemen bestaan er voor uw product of dienst. Worden er te vaak dezelfde zoekwoorden gebruikt dan is het ook niet goed.
  • Specialisatie. U wordt beter gevonden als uw specialisatie op valt.
  • Interne linkstructuur. Het verwijzen met interne links naar meer informatie of andere onderwerpen binnen de site of pagina die te maken hebben met het onderwerp.
  • Externe uitgaande links: Vaak onderschat en ten onrechte weggelaten. Linkjes naar verwante websites worden juist gewaardeerd door google.
  • De browser titel: In de Browserpaginatitel staan de belangrijkste zoekwoorden voor de betreffende pagina. Wordt vaak vergeten, is heel belangrijk
  • Meta-beschrijving. Ook vaak vergeten of niet bekend waar in te vullen en wat de functie is (indirect is het seo gerelateerd).
  • Titels (headings): Wordt soms gebruikt als lay-out oplossing, maar daar is het absoluut niet voor bedoeld (daar is css voor)
  • Afbeeldingen: alt-tag omschrijving en titel ontbreekt vaak, gemiste kansen. Ook zijn afbeeldingen vaak veel te groot kwa kB's.
  • Content. Bevat de webtekst de juiste zoekwoorden en synoniemen? Zo ver mogelijk vooraan, eerste alinea met relevante zoekwoorden vet gedrukt. Belangrijk is dat de tekst makkelijk leesbaar is, niet alleen kwa letter-grootte, maar vooral als prettig leesbare inhoud, gericht op uw doelgroep. Bij dat laatste komen we aan op het gebied van de conversie. Ellenlange uitleg over wetenswaardigheden heeft alleen zin als de bezoeker gemotiveerd is om een bepaalde pagina te bezoeken, omdat er belooft is dat men er meer te weten komt over de achtergronden van een onderwerp (bijvoorbeeld) SEO :)

Google Analytics (GA) en Search Console (SC) koppelen. Statistieken gebaseerd websitebezoek door mensen én bots. Cruciaal bij website optimalisatie en inzichten vergaren

* zoekmachine zoals Google. DuckDuckGo en Bing.

Het succes van een website

Misschien denkt u dat grote bedrijven veel meer kans maken op een hoge plaats in zoekmachines. Zij investeren immers vaak enorme bedragen aan website optimalisatie, seo, marketing etc. Laat u zich niet ontmoedigen. Het gaat niet zozeer om hoeveel budget er uitgegeven wordt (de grote bedrijven moeten wel, de concurrentie vraagt erom) Het gaat om de inhoud, de doelgroep, de aangeboden specialiteit, de locatie. En dan kan een website van een kleine ondernemer juist in het voordeel komen. Naarmate de specialiteit of de expertise unieker wordt zal een SEO investering goedkoper uitvallen, maar de doelgroep is dan naar alle waarschijnlijkheid ook kleiner. Als het aanbod klein is maar de vraag hoog, dan kun je er vanuit gaan dat een SEO investering minder noodzakelijk is. Er hoeft minder moeite gedaan te worden om toch hoog in de zoekresultaten te komen.

Wanneer een product veel op internet wordt aangeboden zoals boeken, kleding, meubels, mobieltjes, abonnementen wordt het voor de SEO specialist en website eigenaar een echte uitdaging. Toch is het goed mogelijk. Het zal dan nog meer afhangen van (psychologisch) inzicht, reclame en marketing technieken, verleiding, uitstraling, overtuigingskracht, evaluatie van analyses, interpretatie van statistieken en inzet van alle middelen die een website in de picture kan zetten (sociale netwerken, sociale media). Een hele klus, maar haalbaar. Als er geen budget voor is of men doet het half of men heeft het er niet voor over rijst de vraag of een website wel verstandig is. Ondernemen is investeren. 

Zoekmachines willen goede zoekresultaten aan kunnen bieden aan bezoekers zodat deze tevreden blijven en terug komen als zij weer iets moeten zoeken. Als uw website de juiste informatie aanbiedt zal dat gewaardeerd worden met een prominente welverdiende plaats in de zoekresultaten van Google e.a.. Dat is de verwachting en is aannemelijk. Maar het is nooit een garantie wanneer men investeert in website optimalisatie dat de eigenaar plotseling heel veel gaat verdienen aan de website. Die suggestie wordt vaak gewekt. Geen enkele websitebouwer, SEO of marketing specialist weet exact wat de logaritmes zijn van zoekmachines. Zij zouden anders garantie geven op basis van een product wat niet van hen is, de zoekmachine. Wat ik doe is de website zo optimaal mogelijk aan te bieden, rekening houdend met de aanbevelingen en richtlijnen van Google en het W3C. Daarbij zet ik mijn inzicht en kennis in op gebied van de presentatie van de inhoud, de structuur, zoekwoorden. Ook is er veel overleg, want u kent uw doelgroep het best.   Zie info SEO .

kosten genoemd zijn exclusief 21% btw

Contact WebsiteMet  

Wim Houtman  

030-8780146  

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  

vCard 

privacy verklaring 

disclaimer  

Joomla webdesigner

joomla website laten maken

open source
open source

Deze website maakt gebruik van cookies
om data verkeer te analyseren én u een optimaal werkende website aan te kunnen bieden.

Ja, ik wil een goed werkende website:

Er wordt geen privacy data van u verzameld bij het navigeren op deze website.

Privacy verklaring

Privacy en veiligheid wordt op deze website optimaal gewaarborgd met SSL

Wim Houtman - WebsiteMet
030-8780146