Het succes van een website

Misschien denkt u dat grote bedrijven veel meer kans maken op een hoge plaats in zoekmachines. Zij investeren immers vaak enorme bedragen aan website optimalisatie internet marketing, seo etc. Laat u zich niet ontmoedigen. Het gaat niet alleen om de hoogte van het budget.

Om een website rendabel en liever nog winstgevend te maken gaat het om de inhoud, specialiteit, expertise, vertrouwen, reputatie, aanbevelingen, overtuiging, locatie en interactiviteit met sociale netwerken. Maar allereerst zijn vraag en aanbod van belang.

Een website van een kleine ondernemer kan zelfs in het voordeel zijn. Naarmate de specialiteit of de expertise unieker wordt zal website optimalisatie voordeliger uitvallen. De doelgroep is dan naar alle waarschijnlijkheid ook kleiner. Als het aanbod klein is maar de vraag hoog lijkt website optimalisatie minder noodzakelijk. Toch moet de inhoud zorgvuldig zijn, informatie bieden waarnaar men op zoek is. De website moet daarbij een duidelijk structuur hebben, logisch in opzet. Zoekmachines waarderen dat steeds meer.

Vraag en aanbod

Wanneer een product veel op internet wordt aangeboden zoals boeken, kleding, meubels, mobieltjes, abonnementen wordt het voor de SEO specialist en website eigenaar een echte uitdaging. Het zal dan nog meer afhangen van inzicht in reclame en marketing technieken, verleiding, uitstraling, overtuigingskracht, evaluatie van analyses en interpretatie van statistieken. Daarbij komt de inzet van andere middelen die een website beter in de picture kunnen zetten (zoals sociale netwerken en media).

Als het aan inhoud en overtuigingskracht ontbreekt rijst de vraag of een website wel verstandig is. Het internet ligt bezaaid met doelloze websites. Voorkom die teleurstelling en vraag naar de mogelijkheden om uw website in de picture te zetten bij uw doelgroep.

Zelf kunt u enorm veel doen om een website succesvolller te maken. Focus op inhoud, benoem uw specialiteit, wees niet bescheiden en overdrijf niet. Er zijn valkuilen. Om niet het wiel opnieuw uit te vinden kunt u de hulp inroepen van WebsiteMet om uw website te laten verbeteren.

Inhoud

Zoekmachines willen goede zoekresultaten aanbieden aan bezoekers zodat deze tevreden blijven en terug komen als zij weer iets moeten zoeken. Als uw website de juiste informatie levert naar aanleiding van een zoekterm, combinaties van zoekwoorden of een vraag in google zal dat gewaardeerd worden met een prominente welverdiende plaats in de zoekresultaten van Google. Het is dan zaak dat de inhoud de bezoeker overtuigd. Er zijn nog veel meer factoren die meespelen, maar dit is echt cruciaal. Wanneer de concurrentie inhoud levert die beter aansluit op een zoekopdracht, de presentatie is aantrekkelijker en de inhoud overtuigender, zal deze snel boven uw website staan in de zoeklijst.

Geen garantie op succes?

Dat klopt. Het kan nooit een garantie zijn wanneer men investeert in website optimalisatie dat de eigenaar plotseling heel veel gaat verdienen aan de website. Die suggestie wordt vaak gewekt. Natuurlijk komt het wel eens voor, maar het heeft alles te maken met wat men aanbiedt. De kwaliteit van de website zal voor de optimalisatie gewoon slecht zijn geweest in zo'n geval. Soms is een kleine ingreep al voldoende, maar vaak is er meer nodig. Waarom zouden al die SEO specialisten die gouden bergen beloven dan niet zelf zo'n lucratieve website maken moet eigenlijk de vraag zijn. Internet marketeers zijn geen filantropen. Als de websites van zichzelf benoemde seo experts al slecht gevonden worden, hoe moeten ze dan hun klanten helpen?

Wat ik doe is een website zo optimaal mogelijk maken, rekening houdend met aanbevelingen en richtlijnen van Google en het W3C. Daarbij zet ik mijn inzicht en kennis in op gebied van de presentatie en kwaliteit van de inhoud, de structuur, zoekwoorden. Er is daarbij intensief overleg nodig met de opdrachtgever. Meer info over SEO