website succes

Het succes van een website

Hoe krijg je een succesvolle website: Website succes is niet alleen een kwestie van de hoogte van het budget. Dat grote bedrijven om die reden veel meer kans maken op een hoge plaats in zoekmachines is een verkeerde veronderstelling. Zij investeren vaak enorme bedragen aan online marketing. Wat wel waar is dat zij hiermee hun doelgroep effectief bereiken.

De doelgroep van 'kleine' zelfstandige ondernemers en MKB is vaak een heel andere dan waar de grote bedrijven zich op richten. Een website laten verbeteren voor zoekmachines hoeft om die reden geen kostbare investering te zijn. Veel kunt u bovendien ook zelf doen. Dat is echt niet zo moeilijk, maar wel een tijdsinvesterting van uw kant. Met advies en support van WebsiteMet kunt u sprongen vooruit maken in online succes.

Website optimalisatie uitbesteden van de meer ingewikkelde  werkzaamheden is een rendabele en mogelijk ook een winstgevende investering. Ontbreekt het u aan tijd of inzicht om zelf aan de slag te gaan met de eenvoudige online marketing en optimalisatie (SEO) dan heeft u altijd nog de de mogelijkheid om alle optimalisatie werkzaamheden uit te besteden aan WebsiteMet.

 

Vraag en aanbod

Allereerst zijn vraag en aanbod van belang. Wanneer een product veel op internet wordt aangeboden zoals boeken, kleding, meubels, mobieltjes, abonnementen wordt het voor de SEO specialist en website eigenaar een echte uitdaging. Het zal dan nog meer afhangen van inzicht in reclame en marketing technieken, verleiding, uitstraling, overtuigingskracht, evaluatie van analyses en interpretatie van statistieken. Daarbij komt de inzet van andere middelen die een website beter in de picture kunnen zetten (zoals sociale netwerken en media).

Als het aan inhoud en overtuigingskracht ontbreekt rijst de vraag of een website wel verstandig is. Het internet ligt bezaaid met doelloze websites. Voorkom die teleurstelling en vraag naar de mogelijkheden om uw website in de picture te zetten bij uw doelgroep.

Om niet het wiel opnieuw uit te vinden kunt u de hulp inroepen van WebsiteMet om uw website te laten onderzoeken en te optimaliseren. SEO deskundig, in het bijzonder met Joomla websites.

Zelf kunt u enorm veel doen om een website succesvolller te maken. Om deze rendabel en liever nog winstgevend te maken gaat het om de inhoud, specialiteit, expertise, vertrouwen, reputatie, aanbevelingen, overtuiging, locatie en interactiviteit met sociale netwerken. Wees niet te bescheiden, maar overdrijf nooit. Er zijn valkuilen.

Een website van een kleine ondernemer kan juist in het voordeel zijn t.o.v. de grote bedrijven. Naarmate de specialiteit of de expertise unieker wordt zal het optimaliseren van een website voordeliger zijn. De doelgroep is dan naar alle waarschijnlijkheid ook kleiner, maar voldoende om succesvol te worden. Als het aanbod klein is maar de vraag hoog lijkt website optimalisatie minder noodzakelijk. Toch moet de inhoud zorgvuldig zijn, informatie bieden waarnaar men op zoek is. Zoekmachines waarderen het met een hogere ranking in de zoekresultaten tot gevolg.

Inhoud verbeteren

Zoekmachines willen goede zoekresultaten aanbieden aan bezoekers zodat deze tevreden blijven en terug komen als zij weer iets moeten zoeken. Als uw website de juiste informatie levert naar aanleiding van een zoekterm, combinaties van zoekwoorden of een vraag in google zal dat gewaardeerd worden met een prominente welverdiende hogere plaats in de zoekresultaten van (bv) Google. Het is uitermate belangrijk dat die inhoud (vakterm: de meta description en browser title) de bezoeker overtuigd. Als vervolgens uw website pagina een bevredigend antwoord geeft op de vraag of zoekopdracht van de bezoeker heeft u er mogelijk een klant bij. Hoe vaker dat gebeurd, des te groter de kans op succes.

Er zijn nog veel meer factoren die meespelen, maar bovenstaande is echt cruciaal. Wanneer de concurrentie inhoud levert die beter aansluit op een zoekopdracht, de presentatie is aantrekkelijker en de inhoud overtuigender, zal deze snel boven uw website staan in de zoeklijst. Website optimalisatie is geen éénmalig gebeuren.

Geen garantie op succes?

Dat klopt. Het kan nooit een garantie zijn wanneer men investeert in website optimalisatie dat de eigenaar plotseling heel veel gaat verdienen aan de website. Die suggestie wordt vaak gewekt. Natuurlijk komt het wel eens voor, maar het heeft alles te maken met wat men aanbiedt. De kwaliteit van de website zal voor de optimalisatie gewoon slecht zijn geweest in zo'n geval. Soms is een kleine ingreep al voldoende, maar meestal is er meer nodig. Waarom zouden al die SEO specialisten die gouden bergen beloven dan niet zelf zo'n lucratieve website maken? Internet marketeers zijn geen filantropen. Als de websites van zichzelf benoemde seo experts al slecht gevonden worden, hoe moeten ze dan hun klanten helpen?

Wat ik doe is een website zo optimaal mogelijk maken, rekening houdend met aanbevelingen en richtlijnen van Google en het W3C. Daarbij zet ik mijn inzicht en kennis in op gebied van de presentatie en kwaliteit van de inhoud, de structuur, zoekwoorden. Er is daarbij intensief overleg nodig met de opdrachtgever.

Website optimalisatie uitbesteden aan WebsiteMet of alvast zelf aan de slag, meer inzicht verwerven? Is uw website al optimaal? Raadpleeg de SEO checklist.