sleepwet bey bey facebook

Sleepwet en bey bey Facebook

Het referendum over de sleepwet leverde 49,4 % tegenstemmers op. Waarom deden er dan maar 1 mensen met de lubach actie mee afgelopen woensdag? Het heeft grote raakvlakken. Overal is een verklaring voor, het is in geen geval naïviteit van 99,9% facebook gebruikers die online bleven, ook geen domme actie  van een paar roepende in de woestijn actievoerders. Er is nog nooit zoveel aandacht geweest voor het probleem op internet als het om onze data gaat die we achterlaten. Er moet regelgeving komen, wereldwijd.

Het is nogal wat om je persoonlijke facebook account te verwijderen als er geen alternatieven zijn en je bent er van afhankelijk. Het is vergelijkbaar met je telefoon abonnement opzeggen. Er zijn meer redenen waarom we niet massaal de rug toe keren naar facebook. Het zal niet veel uitmaken is de gedachte, ook al beloven veel aanbieders van sociale netwerken en sociale media dat ze netter omgaan met persoonlijke data. Misschien dat er een paar tussen zitten die dat ook werkelijk nakomen, maar meer dan 99,99% van de internetgebruikers weet niet hoe al die technieken werken, waar ze ingezet worden, welke achterdeurtjes er nog open staan. Het is abracadabra. Er kan je van alles wijs gemaakt worden. 

Het referendum werd al een jaar van te voren redelijk besproken in de media. Voor én tegenstanders hebben voldoende tijd gehad om het publiek te informeren en te overtuigen. De actie bey bey f werd gestart met een mededeling in de laatste uitzending van dit seizoen (de seizoenen duren kort tegenwoordig, maar ok) van lubach op zondag. Er waren 3 dagen voor het event plaats vond. Dat is een groot verschil. Maar of het iets uitgemaakt zal hebben, dat valt nog te betwijfelen. Als ik nog iets langer had nagedacht had ik mijn persoonlijke account waarschijnlijk niet gedelete. Vanwege het geringe effect, ontbrekende alternatieven en het uitblijven van digitale schouderklopjes.

Belangrijke reden waarom bijna alle ondernemers niet meededen is lijkt mij logisch. Je gaat niet zomaar even je doelgroep de rug toe keren om de actie te ondersteunen. Hoe sympathiek de boodschapper, de actie en hoe ernstig de situatie ook is. Lubach heeft makkelijker praten. Het was de laatste uitzending van dit seizoen en zijn fans volgen hem echt wel (facebook trouwens ook). Maar het zal ongetwijfeld ook nadelig zijn geweest voor hem en de VPRO altans dat vermoed ik. Maar hoe je het ook went of keert, het staat nu wel op de agenda. Goede actie, maar we doen niet mee.

De opmerking van Arjan Lubach dat Facebook stom zou zijn  deed afbreuk aan de sympathieke actie. Ik kan mij voorstellen dat daarom veel mensen uiteindelijk niet meededen. Facebook wordt gezien en ervaren als een super handig netwerk.  Voor de rest was ik het overigens volledig eens met de argumenten. Ik heb mijn prive account wimhoutman gedelete om solidair te zijn met deze actie. Beetje spijt van? Ja. Na het deleten van mijn prive facebook account is mijn data er in ieder geval niet veiliger op geworden. Ik ben populair genoeg bij facebook, ze volgen mij echt wel en anders doet google dat of handige internet marketeers, de spam lobbies en overige internet criminelen. 

sleepwet bey bey facebook populair

 

 

Contact WebsiteMet  

Wim Houtman  

030-8780146  

Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.  

vCard 

privacy verklaring 

disclaimer  

Joomla webdesigner

joomla website laten maken

open source
open source

Deze website maakt gebruik van cookies
om data verkeer te analyseren en u een optimaal werkende website aan te bieden.

Ja, ik wil een goed werkende website:

Er zal geen privacy data van u worden verzameld bij het navigeren op deze website.

Privacy verklaring

Privacy en veiligheid wordt op deze website optimaal gewaarborgd met SSL

Wim Houtman - WebsiteMet
030-8780146